Almanya’da fabrika kurma anlaşması yapan Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, Almanya pazarında yaşanan bir tartışmanın merkezine yerleşti. Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa’nın açıklamaları, Leapmotor’un BYD’den daha fazla araç sattığını öne sürünce iki marka arasında soğuk rüzgarlar esti. Bu gelişmenin ardından BYD, satış rakamlarını netleştiren resmi bir deklarasyon yayınladı.
BYD, RAKAMLARLA YANIT VERDİ BYD’nin açıklamasına göre, Ocak–Ağustos 2025 döneminde Almanya’da toplam 8 bin 610 araç kaydedildi. Bu rakam, Leapmotor’un 3 bin 536 araçlık performansının oldukça üzerinde yer alıyor. Satılan araçlar, 5 bin 852 adet bataryalı elektrikli araç ile 2 bin 757 adet plug-in hibrit olarak ayrıldı. Leapmotor’un kayıt dönemindeki rakamları ise 3 bin 88 adet bataryalı elektrikli araç ve 448 adet plug-in hibrit olarak doğrulandı.
ALMAN VERİLERİ DE BYD’Yİ DOĞRULUYOR Alman basınında çıkan haberlere göre, Alman araç kayıt dairesi verileri BYD’nin yılın ilk sekiz ayında 8 bin 563 araç sattığını, Leapmotor’un ise 3 bin 531 araçla takip ettiğini gösteriyor. Böylece BYD’nin Almanya’daki satış performansının rakibi Leapmotor karşısında belirgin bir üstünlük sağladığı teyit edilmiş durumda.