Motorsiklet sektörüyle ilgili son veriler, son üç yılda Türkiye’de yaklaşık 3 milyon motosikletin satışa çıktığını gösteriyor ve bu rakam, son 30 yılın toplam satışından bile daha yüksek bir düzeye işaret ediyor. Artışın nedeni sadece fiyatlar değil; B sınıfı ehliyet kullanımıyla 50 cc altı ve 4 kW altında elektrikli araçların da pazarda yer alması, bu büyümeyi destekleyen önemli etkenler arasında yer alıyor. Bu segment, zorunlu trafik sigortası ve Motorlu Taşıtlar Vergisi’nden (MTV) muaf olması sayesinde toplam pazarın yaklaşık %61’ini oluşturuyor.
Öztürk ayrıca değişen ulaşım tercihlerinin, hızlı kentleşmenin, trafik yoğunluğunun ve yakıt fiyatlarındaki değişimin bu trendi şekillendirdiğini belirtti. 2025’te sektör küçülüyor olsa da üç tekerlekli araçlar büyümeye devam ediyor; yılın ilk 7 ayında toplam motosiklet satışları 526 bini geçerken, genel pazar %24.2 daraldı. Buna karşın üç tekerlekli araçlar, motosiklet satışları içinde kayda değer bir büyümeyi sürdürerek yaklaşık %51’lik bir artış gösterdi. İkinci el pazarında ise yeni ürün stoklarının bolluğu nedeniyle talep nispeten zayıf kalırken, ilk 7 ay içinde 651 bin adetlik bir satış gerçekleşti.